<<<مجله دانلود و ترفند کامپیوتر و موبایل>>>

یاهو,امنیت,ریجستری,ویندوز,مرورگر,شبکه و...

<<<مجله دانلود و ترفند کامپیوتر و موبایل>>>

یاهو,امنیت,ریجستری,ویندوز,مرورگر,شبکه و...

ترفند های گوگل کروم

این مرورگر محیط دوست داشتنی و ساده‌ای دارد و همین سادگی باعث می‌شود کار کردن با آن لذت بخش باشد و تمام چیزهایی که کاربران مبتدی و حرفه‌ای نیاز دارند تدارک دیده شده است. در مقاله چند امکان جالب در کروم را نشانتان می‌دهیم.
برای دیدن این موضوع به ادامهی مطلب مراجعه کنید
Task Manager for Websites

وقتی کروم را باز کردید کلیدهای Shift + Escape را همزمان فشار دهید. اکنون صفحه‌-ی Task Manager مخصوص صفحات وب را مشاهده می‌کنید.

با این کار به راحتی می‌فهمید هر سایت چقدر از حافظه‌ی کامپیوتر را اشغال کرده است و اگر سرعت سیستم پایین آمده باشد یکی از این صفحات می‌توانند مسبب کند شدن شده باشد.
وقتی سایت مورد نظر را یافتید End Process را فشار دهید تا تب مورد نظر بسته شود.



Visual Browser History

..

کلیدهای Ctrl + H را فشار دهید تا صفحه History ظاهر شود. این صفحه یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن امکان سرچ در تمام صفحاتی است که تا کنون باز کرده‌اید. برای مثال اگر دنبال چیزی هستید که قبلا آن را جستجو کرده‌اید و نمی‌توانید پیدایش می‌کنید می‌توانید از این امکان کمک بگیرید.

به جز این، در کنار هر لینک می‌توانید تصویر Thumbnail image سایت را نیز مشاهده کنید.

See Memory Used by Different Browsers
عبارت about:memory را در آدرس بار کروم تایپ کنید. اگر مرورگرهای دیگری همزمان باز باشند، این گزینه به شما این امکان می‌دهد تا تمام حافظه مصرفی هر مرورگر و هر تب را ببینید و با هم مقایسه کنید. این گزینه شرایط خوبی فراهم می‌کند تا بفهمید کدام مرورگر بیشتر از بقیه سرعت کامپیوتر شما را پایین می‌آورد و در استفاده از مروگر خود تجدیدنظر کنید.


Reopen Website tabs that you closed by mistake
اگر اشتباهی تبی را بستید عصبانی نشوید. فقط کافی‌ست کلیدهای Ctrl+ T را در گوگل کروم همزمان فشار دهید تا یک تب جدید باز شود. در تب جدید گزینه‌ای به نام Recently closed tabs وجود دارد که 6 تب آخری که باز کردید را نمایش می‌دهد.
Version
عبارت about:version را در آدرس بار تایپ کنید. با این کار صفحه‌ای باز می‌شود که نشان می‌دهد نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید کدام ورژن از کروم است.

Hang

هیچ کس دوست ندارد کاری کند که صفحه‌ی مرورگر هنگ کند ولی خب اگر عبارت about را آن بالا تایپ کنید می‌توانید با دست خودتان کاری کنید تا صفحه هنگ کند!

about:network
این صفحه جهت عملیات به اصطلاح I/O Tracking به کار میرود.

در مرورگر فایرفاکس این کار به وسیله افزونه ای به نام Live HTTP Headers امکان پذیر است که کروم آن را در خود جای داده است.
جهت استفاده از آن بر روی دکمه Start I/O tracking کلیک کنید.
سپس در یک تب جدید ، یک سایت رو باز کنید و مجدد به همین تب برگردید تا شاهد نتیجه کار باشید. ..
لیست کلیه عکس ها ، اسکریپتها و آبجکت های لود شده در آن صفحه را به شکل زنده مشاهده خواهید کرد! واقعأ قابلیت جالبی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد